Monday, February 28, 2011

bUDaK-bUDaK 90-aN

salam...

haha..ari ni ak nk share la skit2 ngn korg..korg igt ag x masa kite kecil2 dulu?masa skull rndah dulu2..
haha..igt ag an?
bagus2,,korg xnyanyok ag la maknanya...

ni ak ad skit2 pasal zaman kita kecil2 dulu..

pemadam bendera
  • kt skola dulu, ad salesman jual buku2..ari ni dia bg list, esoknya mtk duit n bg buku..kdg2 ckp esok van buku ad kt pintu pagar skola..igt ag x?same la jgk yg mcm org dtg jual susu..hahaha..
  • kt library skola lak, rmai je budak pg..tp bkn baca buku sgt pun, tp dok tgk gmbar je lebih..tyme ad program nilam, mula la sebok nk pinjam buku,,
  • RMT kt skola mknan xbest..tp bila ad cikgu RMT dtg tnye sape nak mkn RMT yg murid RMT xmkn?rmai je agkt tangan nk mkn free..masa 2 bkn main sronok ag bila ckgu pilih kita bg mkn free...
  • dlm kelas, msg2 pkai penselbox comey2..ad yg bentuk keta la, bentuk ultraman la..mcm2..yg boleh bukak depan blkg la..mcm2..
  • wktu ckgu xmsuk, dok main lawan pemadam lak ngn member..cntik2 lak 2..ad 2 sggup xmkn smata2 nak smpan duit beli pmadam..haha..syg nk guna utk padam kt buku..pdhal 2 fungsi utama dia..ish3..
  • pembaris lak ad mcm2 jenis..ad 2 yg kt tgh2 ad air..dlm 2 ada benda kilat2 pe ntah..ttepi lak bergerigi,,mcm2 warna mcm2 jenis..haha..
  • ckgu lak dalam kelas guna pembaris kuning yg pnjg..yg kt tgh2 ad pemegang,,tp korg penah tgk x ckgu pegang dekat tgh2 utk pemegang 2?ak xpenah lak tgk..sebut sal pembaris kuning, teringat lak mmber ak kenal rotan ngn pembaris 2 smpai hancur pembaris 2 gara-gara kacau anak ckgu..biasala budak2...ish3..truk2..
  • bulu ayam lak makin lama makin kurus..sebabnya ckgu guna wt rotan budak..bukannya wt sapu habuk..budak2 lak guna wt main perang2...
  • balik skola, law xsinggah kedai rasa mcm lain..maklumla, singgah kedai beli JoJo xpun Dendang..kdg2 beli Tora..haha..pdhal nak mainan 2 dlm 2 je, cklat dia buang..kdg2 bg kt mmber..haha..membazir giler..
  • cter kartun kt tv lak masa 2 femes power rangers la, ultraman la, drragon ball la..mcm2 la...msti korg pom dok terlopong je depan tv 2 an..haha

jgn lupe yerk..ni sume kenangan zmn kecik2 kita dulu..
zmn skrg mane ad dah benda2 cmni..
ngadap tv berjam2..pstu mula la kena membebel..haha,,

kita akan sentiasa berubah dari semasa ke semasa tp asal usul kita yg 2 adalah permanent..
inilaj hidup kita kawan-kawan..hidup perlu enjoy...

Sunday, February 27, 2011

iKHLasNyA cINtA LELakI

  • Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dgn ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini,tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya.Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya.
  •  Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai.Utk melihat lelaki menangis amatlah payah. Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.
3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu lama..
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya .
17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya ..
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan .



Tidak semestinya tepat, namun banyak yang tepat mengenainya…. cintailah lelakihehehe


MAMAI PAPAI....

Wednesday, February 23, 2011

mANa sAYAnG sAYa yANg dULu??

Di suatu malam depan panggung wayang…

Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?
Nobita : A’ ah xbosan. Best!
Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy y awk mengantuk?
Nobita : Errr~ hehe..

Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.
Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.
Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?
Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun menuju ke i-City..

Sizuka : Awk, sy cantik x?
Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..
Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?
Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun tiba di i-City..

Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.
Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy. Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.
Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu
Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..
Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..
Nobita : Errr~ huhu..

Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.
Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.
Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y kita buat..xmalu ke?huu
Nobita : Errr~ huhu..

Mereka pun pulang..

Sizuka : “Awk, awk syg sy x?
Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa
Sizuka : Buktinya??
Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe
Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu
Nobita : Eh..errr~ huhu

Sizuka :  Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.
Nobita : Eh..mestila! hehe
Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~
Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??
Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni, selalu ajak sy keluar malam-malam.

Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam?? Mak ayah awk yg bg izin tau!
Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba Allah...awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~

Suasana bertukar menjadi suram...sehinggalah nobita mula meluah perasaan...

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???
Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi...awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan...kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ......

[Pesanan : kepada pasangan yg hangat menyulam cinta & kasih sayang, jagalah batas anda! Ingat larangan Allah…cinta itu indah krn Allah yg menciptakannya tapi jangan sampai cinta utk Allah itu dinodai oleh cinta manusia..menjadi kebiasaan, dalam berkasih ada kesalahan y akan dilakukan..seringlah muhasabah diri & beranikan diri untuk mula buat perubahan..beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan & azab..wallahu’alam~]

peringatan utk semua, beribu kali peringatan utk diri y teramat hina ini~
semoga Allah menjaga diriku daripada lembah dosa yang hina...

video


Friday, February 18, 2011

gomoTHEREDWARRIORSgomo...





Dahulunya..

Pasukan kami hanyalah mangsa belasahan

Pasukan kami adalah yang tercorot

Pasukan kami tiada masa depan

Pasukan kami tidak dikenali

...Sekarang..

Pasukan kami pasti digeruni

Pasukan kami adalah juara

Pasukan kami pencetus masa depan

Pasukan kami menjadi tumpuan

Biarlah..

Penyokong kami dianggap tak bertamadun

Penyokong kami dilabel kaki pukul

Penyokong kami digelar pencetus rusuhan

Penyokong kami dikatakan pembaling mercun

Kerana..

Kami tetap akan teruskan sokongan

Kami tetap akan gegarkan stadium

Kami tetap akan mara ke hadapan

Kami tetap akan berjuang habis-habisan

Ingatlah..

Kelantan Darul Naim nama negeri kami

The Red Warrior nama gelaran kami

Kijang Emas logo pasukan kami

Tan Sri Annuar Musa bapa bolasepak kami

Stadium Sultan Mohd Ke-IV rumah kami

Stadium Bukit Jalil menanti kami

Jersi merah tanda kepahlawanan kami

Jersi putih tanda ketulusan kami

Fam adalah pendengki kami

Fru adalah pemerhati kami

Piala Sumbangsih penguji kami

Piala FA harapan kami

Juara Liga Super buruan kami

Piala Malaysia impian kami





:: gomoTHEREDWARRIORSgomo ::

Tuesday, February 15, 2011

آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ وَ عَلۓِ آلِ سَيّدنَآ مُحَمَّدٍ

salam...
sowie morie la..da lama gua xmenghapdate blog ni..buzy skit la..maklumla..nak jd pendidik ni bukannya mudah..
kejap kerja 2, kejap kerja nie..biasa la...

minggu nia ada dua perayaan org sambut..tp gua sambut 1 jew..1 ag gua anti....
gua juz sambut maulid nabi jew..
1 ag gua anti la..benda hape ntah nak smbut belentyme ni..ap yg best sgt ngn belentyme ni?

nape?sb nak smbut ngn awekzzz?piigiiidaahhhh....
nk muntah gua dgr..bajet hot lak nk smbut benda alah nie..

so, di kesempatan ni, gua nak mintak maap la kt sape2 yg penah gua wt salah..
gua harap gua dpt brubah ke lebih baik..skit pom jd la..jnji ada jgk prubahan..

semoga ukhwah antara kita sesama ISLAM sentiasa kekal dan jgnlah berpecah dan berbalah sesama kita..
salam maulidur rasul...