Sunday, May 15, 2011

:: sELaMaT hARi gURu & sELAmAT hARi cIKgU ::

Salam...

Pertama sekali aku nak mntak maaf la yerk sebab da lama tak menghapdate benda alah ni..nak kata aku ni buzy xde la sangat..cuma malas jew..hahaha...

baiklah..kita straight to da point okeyh?...

eSok genap 16 MEI 2011...bermakna kita semua akan menyambut hari guru..aku yang juga bakal seorang guru tidak mahu melepaskan peluang untuk meraikan perayaan ini...maklum lah..kata orang, GURU itu ARKITEK BANGSA!!... MANUSIA YANG MEMANUSIAKAN MANUSIA..

pertama sekali, aku ingin ucapkan jutaan terima kasih dan ku susun sepuluh jari kepada semua cikgu2 aku.. kat cikgu yg mengajar aku masa aku tadika, prasekolah, cikgu2 Sekolah Kebangsaan Tumpat, Maktab Rendah Sains MARA Kuala Krai, Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Biji Wangsa, Maktab Rendah Sains MARA Besut, Kolej MARA Kuala Nerang dan yang terkini, pensyarah2 di Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu..

segala jasa kalian amat saya hargai dan akan saya gunakan seluruh ilmu yang telah kalian curahkan kepada saya untuk berbakti dalam memanusiakan manusia di muka bumi ALLAH ini..

sesungguhnya bidang keguruan ini merupakan bidang yang mulia..

tidak dilupakan juga buat kawan2 yang sekarang ini bersama2 aku berjuang dalam profesion keguruan ini..
segala jasa dan pengorbanan kalian membantu aku merealisasikan impian menjadi seorang guru...

akhir kata, SELAMAT HARI GURU buat semua cikgu2 di muka bumi ALLAH ini..
semoga kalian semua terus memperjuangkan martabat keguruan ini...

ni gambar dak2 kelas aku..PISMP Kumpulan B Januari 2010

gambar oleh : NORAIDA SELAMAT

No comments:

Post a Comment